• Hvit Instagram Ikon

25 års erfaring

OVER 100

TURER TIL TOPPEN!

Vi tar deg trygt til toppen og hjem igjen!

Trygt

til toppen!

Og tilbake igjen.

Siden er under konstruksjon. Ta kontakt for tur!

Det finnes ikke dårlig grottevær!

Guidet tur til toppen av stetind

Atkomst

Vi anbefaler å legge inn en overnatting kvelden før turen. Ved Storelv P-plass hvor turen starter finnes teltplasser, rennende vann, opparbeidet rasteplass med tilgang til toalett og stilig utsikt til fjellet.

Alternativt kan du bo på Stetind Hotell eller vi ordner privat overnatting type Air´bnb.

Hvis du bor i rimelig avstand fra Tysfjord og er kjent med evt. fergeavganger kan du gjøre turen som en dagstur.

Veibeskrivelse Sørfra;  Følg E6 fra Fauske til Drag eller Bognes hvor du begge steder må ta ferge over Tysfjorden.

Link til fergetider nordover:

Bognes - Skarberget:

Drag - Kjøpsvik:

Drag - Kjøpsvik er raskere hvis du kommer et stykke sørfra, men går ikke like hyppig og sent som Bognes - Skarberget.

Alternativ 1. Ferge Bognes - Skarberget: Kart.

Fra Fauske er det ca 160 km til Bognes. Etter du kjører i land på Skarberget fortsetter du videre langs E6 til krysset (Sætran) hvor Rv. 827 tar av til høyre mot Kjøpsvik. Følg så denne veien til du har kjørt gjennom to tunneler, hvorav siste tunnel går gjennom Stetind. Sving av på Storelv parkeringsplass, til venstre rett etter siste tunnel, dette er turens startsted.

Alternativ 2. Ferge Drag - Kjøpsvik: Kart.

Det er ca 130 km fra Fauske til Drag. Etter å ha kjørt i land på Kjøpsvik kjører du Rv. 827 i retning E6. Fra du forlater Kjøpsvik kjører du gjennom tre tunneler, deretter vil du se Stetind hvis været tillater eller etterhvert rasteplassen (Storelv) på høyre
side like før tunnel som går gjennom Stetind. Dette er turens startsted.

Veibeskrivelse Nordfra;  Kart.

Følg E6 fra Narvik i ca 65 km til krysset hvor Rv. 827 mot Kjøpsvik tar av til venstre. Følg så denne veien 16 km til du har kjørt gjennom to tunneler. Rett etter utgangen av siste tunnel svinger du av på stor P-plass/rasteplass til venstre. Storelv) Dette er Storelv, turens startsted.